jo då...

jättekul att gå upp kvart i 5 imorgon. Sminka sminka sminka...

Jag har levt ett så okristet o osunt leverne senaste tiden. Det ska väl få vara så ibland. Det får bli lugnare framöver. Jag är ju typ pank, vilket inte gör så mycket egentligen, det bara begränsar frihetskänslan en del, men det gör mig ledsen när jag tänke rpå att jag så gärna ville åka till Vimmerby o träffa Micke och hans Johan och att jag ville åka till Barcelona en sista gång innan alla mina fina vänner flyttar i augusti. Vi står i en tid av förändring. I alla fall jag och jag kan inte säga att jag trivs med det, men det är utanför mina möjligheter att kunna förändra och skruva tillbaka. Oj oj... djupa ord..


Ja då, det är ju ösregn. Jag gick ju iofs o njöt a det på vägen hem. Det är ju fantastiskt att känna att var droppe, små små, gör en lite blötare och till sist när man är dyngsur bara fortsätta att sköljas över. Förstås så länge man har nära hem och tillgång till varmvattensdusch och torra handdukar och kläder. Mm regn!! Jo tack, det gör mig faktiskt inte så mycket, det är mysväder. 

spenderade gårdagen på akut och sjukan. Fy alltås. Svensk sjukvård. Så förnedrande. Kärringen i receptionen på Karolinska tyckte att jag mitt i väntrumnmet skulle ringa ett privat ärende till annan läkare. Hallå, så att alla får höra mina problem?? WTF!!!! Sedan var det ju vårdguiden som skickade mig dit, kärringen skickade mig vidare... kö kö mera kö, sen när man efter en halvdag och betalda resor hit o dit får träffa en jävla läkare får man ett bemötande likt helvetesporten och en annan kärring så bitter över livet surt ska tillrättavisa mig för att endast efter 10 minuter skicka iväg mig med ett nytt recept på några nya jävla tabletter. För det är enda sättet att bli frisk idag. Mer o mer o mer tabletter, så länge de slipper höra om dina problem.


Fy fuck vad bittert men åt helvete med vården. Jag har fan aldrig haft tur med dem. Inte tandvård, läkarvård, psykvård ingenting. Vi är här för att förnedras... 

Nu ska jag sova och vakna pigg o glad som solen för imorgon är det arbete o Linnea anländer till Sverige:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sääääääääämst att helvetesflyget var sent.. :(

2009-07-11 @ 14:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0