Dagen som gått

Idag jobbade jag i butiken. Hmm... det var väl som vanligt. Sålde rätt fint o gjorde lite skyltar, ack så skönt att få lite utlopp fr min kreativitet.
Tove kom och sminkade Paula. Efter det övertalade Tove mig att äta dyr indisk mat. Ajsen i plånkan vettja! New little india eller något sådant hette restaurangen. När vi skulle beställa fråga jag Tove vad hon skulle ha, eftersom jag själv inte är insatt i den indiska matkulturen och (observera DAGENS CITAT) "JAG  VÄLJER DET SOM LÅTER SVENSKT, CURRY!"
Sedan ska man inte döma Tove för det men man kan ju undra...

Vi började då diskutera alla roliga saker hon har kläckt, inte alla för då skulle middagen blivit för lång men härmed så ofta det går kommer jag att dra citat ifrån Tove. Dessutom har hon en samling kommentarer jag sagt också, fast de är snarare elaka, tyvärr. Tänk om man kunde minnas bara det goda:)
Romantisk var restaurangen i alla fall, lägger väl upp en bild när jag skrivit klart här. Kul, Tove och jag romantisk middag spontant en tidig onsdagkväll i vinterns mörker.

Från det ena till det andra. Min väska gick både sönder och fick en hel öl i sig i måndags, minns faktiskt inte om jag skrev om det igår. I alla fall så har jag haft det fjantigaste i väskväg idag. Jag fick knappt plats med glasögonfodralet. Skulle köpa en nya.. men de pengarna och den tiden gick till indisk mat. Sketet....

Funderar över nyår. Bojkottade ju förra året hängde i mr. A's lägenhet tillsammans med Spaak. Jag var så bakfull att jag inte kunde stå och skulle jobba dagen efter. Vad ska jag göra i år? Funderar på att under dagen stå i butiken och sminka folk festfina inför det nya året sedan kommer Tove och vi gör oss festfina och sen åka hem korka upp en flaska vin och sticka. Kanske för att lyxa till det köpa vindruvor för 39.90 asken och sen somna innan Paris och eiffeltornet har visats på 12slaget.

Har klippt till min lugg idag också den blev kortare än vad den skulle dock
romantisk middag med tove 

Nu borde jag städa istället, kanske skänka en extra tanke åt min prins i Turkiet som precis friat. Kan inte riktigt bestämma mig. Mia uttryckte sig väldigt bra "Nina det är inget att fundera över du lär aldrig få ett sådant här bra erbjudande igen". Jag kan faktiskt säga jag älskar dig på turkiska, seni seviorum men jag vet inte hur man stavar...

Puss kram o klappen, bara för att vi pratat om Ola idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0