Julstök

Sitter med Faranak på telefonen och diskuterar. Stan vid Stångån... det är vad vi pratar om. Hon har besökt vår hemstad med de fina kvarteren och de världsbästa krogarna:) På något lustigt vänster blir det mest att vara full när man är där och hälsar på. Men visst älskar vi hem... 

Jag har gjort revbensspjäll. Hus mor så det heter duga. Jag och Sofia bakade lussekatter men brände sista plåten. Hehe, de med russin på, så vi blev ju inte heller lidande. Sedan gjorde vi även glassyr som vi sölade ned färdigköpta pepparkakor med. Eller, jag sölade ned, förutom de med mina EGNA motiv på och Sofias blev superfina. Hon är orolig över att jag ska ljuga för de andra och säga att det är jag som gjort de fine eftersom hon var tvungen att åka till sin mamma.
En riktig husmor bor i mig, förutom att jag inte ser fram emot att städa och diska allting nu.

Snö, jag vill ha snö, måste jag åka till Norrland då? Tänkte att jag någon gång denna vintertid skulle ta mig uppåt och ställa mig på skidor eller snowboard. Wohoo, skulle vara roligt att på egen vilja slå mig gul och blå. Men Norrland... är det inte väldigt kallt där? Jag har ju aldrig varit ovanför Märsta så det lär bli som att åka utomlands... skulle vara coolt att se pingviner och isbjörnar i frihet, inte bara i djurpark.

Jag måste nästan ringa Tove för att få en dagens av henne men har fortfarande Faranak i telefon. Hon berättar bara allt hon passerar i butiken nära sig. 

Tove vill gå ut i kväll. Det är måndag. Vi får se hur det blir med den sakenh vad Erik säger eftersom min fina familj kommer upp från Linköping senare. Ååååh, måste röra mig från datorn och börja städa. Ingen luuuuust. 

Well well kan ju byte sida till fb så länge i alla fall... Bild på mina fina arga pepparkakor kommer upp sen när jag hittat sladden till mammas kamera.

See you later aligator...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

VA?! finns det ingen snö i sthlm?!?! jag som åker ända till sverige för att fira jul i snö.. hoppas du bara hittar på.. och att det iaf finns lite i skärgårn.. önskar jag hade sluppit huvudstaden och kunnat dra längre norrut.. men transporten och semestern räckte bara dit.. haha! fast å andra sidan har jag ju nu chansen att kanske hinna träffa världens bästa nina!!! :D

2008-12-22 @ 22:25:24
Postat av: N

Nä tyvärr skojar jag inte, dåliga tider!!! Oooooo vad jag ser fram emot att se dig in kära!!!!

2008-12-23 @ 16:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0