Kan inte sova

Ibland är det lite mysigt att inte kunna sova. Man får känna samma oro som när man var liten och tryggheten i att krypa extra långt under täcket och lägga Isis över huvudet, ja jag har fortfarande en nalle, en ISBJÖRN. Däremot, tuffare tider då man sovit 7 timmar de två senaste dygnen och förutom jobba dagen efter också behöver tänka på att det lär bli en lång kväll på onsdag. Det är väl onsdag det är nyår? Orkar inte räkna efter.

Trogen sängkamrat sedan 17 år

Jag hade en fantastisk lördag. Jag började kvart över sex på morgonen nr jag steg upp för att ta tåget från Linköping. Vid ankomst tog jag en sväng på stan och hittade en leopardmönstrad klänning till:) jobbade i butiken där Linnea kom förbi jag sminkade och sen gick vi till Rival o drack 2 glas vin. Jag missade dock att äta den dagen och glömde bort det när Micke ringde och också var vinsugen. Han hade precis landat från Tyskland och vi möttes på centralstation. Hemma hos Micke testade jag min leopardklänning tror att jag helt utan att bry mig slängde av mig kläderna framför både stackars Linnea och stackars Micke. I alla fall så drack vi lite öl lite det där söta sega jag inte kan stava till. Bayl...ies? Hur som helst åkte vi in till Torget och delade en flaska vin. Efter det behövde Linnea åka hem till Saltsjöbaden och förbereda sin återresa till Barcelona dagen efter. Jag och Micke fortsatte till Lino, haha. Vi är obotliga. Vi var inte där så länge men hann stöta på Damon som firade sin födelsedag där just denna lördag. kul kul. Jag och Micke som inte någon av oss har allt på rätt plats med lite alkohol i kroppen sjöng låter med en och samma text. Hehe gjorde alltså om de schlager som spelades på Lino. Just då tyckte jag att det skulle bli jättekul att skriva vad vi sjöng här, men just nu har jag inte vokabulär och humor att skriva det här. Det var något jag tror bara speciella människor skulle skratta åt vid rätt tillfällen hehe. 
Efteråt åkte Micke hem, mamsen skulle komma dagen efter. Jag åkte vidare... alltid om hetast runt 1snåret mohaha. Jag åkte till Högdalen men hoppade av fel i Bandhagen först. Där mötte Matti mig och fram till halv 9 på morgonen satt vi och diskuterade livsnödvändiga faktorer som anledningar till olika handlingar. (Usch vilken mening, för många långa ord)

Idag har jag bara legat. Legat vaken nästan hela dagen för att kunna sova i natt. Drack ju som tur bara 2 folköl på "festen" i Högdalen. jag blev förresten utskälld av en tjej som stunden innan pussat mig på kinden efter att ha fått gråta på min axel, hoho folk är speciella. 

Det var underbart att träffa Linnea. Hon är en fantastisk människa och jag längtar till vi ses igen. Skillnaderna på hur jag är och för mig bland människor känns påtagliga efter att ha mött henne i min verklighet. Barcelona var som en fristad och jag gjorde bara som jag kände. Även om jag är väldigt frisläppt som person här hemma med så måste jag hålla tillbaka på väldigt mycket och vara kontrollerad och uppmärksam. Därborta kan jag mycket mer bestämma vad jag vill lägga min tid och kraft åt och fokusera mer på att bara vara. Samtidigt känns det farligt när mina två världar möts och jag längre inte kan skillnad på hut och hut haha. Nä så farligt var det kanske inte...

VI pratade äganderätt. Jag försöker fortfarande befria mig själv helt ifrån till exempel svartsjuka behov till äganderätt. Jag vill sätta ordet min/mitt på så mycket saker och på något spirituellt vis har jag i min strävan på bättre kanske nått ett vägskäl. Jag har återigen börjat fundera över förhållanden. Tror att 95% av mina vänner har en partner på ett eller annat vis så det är svårt att undvika ämnet. Det är väl typ Anna, Tove och jag kvar på jorden, haha. I alla fall så har jag märkt i så många förhållande att den här grejen med att kunna säga "min" pojk/flickvän väger större än individen och det förhoppningsvis fina i att kunna vara nära en utomstående person. Det är där jag tvivlar. För i den grejen med äganderätt kommer också svartsjuka. Vissa baserar ju halva förhållandet på att vara svartsjuk och endel av dem skulle aldrig klara att vara tillsammans med någon om inte är svartsjuk. "Nä, men jag tycker det är charmigt på sitt sätt när han blir sur för att jag har killkompisar. Vadå det visar ju bara att han tycker om mig" Va? Var det så det skulle vara? Samtidigt vem är jag att döma...

Jaja, förutom min turkiska man har jag fått en beundrare till. Hehe det är en viss typ människor som dras till mig. Säkert jättefina personer men jag är ledsen, singelplikt med stämpel på ändan så som den svarta dockan på julafton.

Nu ska jag försöka somna om för det är ju inte lång tid till att jag ska upp. Godnatt kära medmänniskor!

Kommentarer
Postat av: Faranak

jag gillar din turkiska man. ni borde chatta sådär med kamera. han skulle kunna fria via den där prylen och ha en pastor eller mulla eller vad han nu är och så är ni gifta.passa på att ha en hög hemgift så skiljer du dig från aset innan ni ens träffats,,, smidigt jag la upp det för dig va?:)PUSS

2008-12-29 @ 18:33:08
URL: http://www.frankieboo.blogspot.com
Postat av: N

Jaså är det så man gör? Haha ja då kanske det är något, jag ska specifikt se till att kavajen han hade på bilden blir min vid äktenskapet mohahaha



Frågan är hur jag ska föra konversation med honom... annars kan man ju kanske bara sitta o le.. hehe

puss

2008-12-29 @ 19:01:45
Postat av: Faranak

jag tror bara du behöver säga I DO. sen kan du skaka lite på kameran o säga att det bryts, bara du e lagligt gift o får 50% när ni skils....

2008-12-29 @ 22:05:41
URL: http://www.frankieboo.blogspot.com
Postat av: Linnéa

:) haha du är allt bra söt du min käre vän! :D och många kloka tankar har hon tänkt på sistone också ;) S-A-K-N-A/

2008-12-31 @ 01:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0