Och så var en oskuld till borta

Det här var ju inte roligt jag förstår ju ingenting. Och inte var jag säker om jag skulle göra som alla andra och börja blogga. Känns rätt fjantigt och jag har alltid tyckt att typ ALLA, förlåta mina goda vänner, bloggar är tramsiga. Men jag är ju en 5åring så jag kan la fjanta mig jag med när jag inte har något bättre för mig.

Nina heter jag och är ingen speciellt viktig person. Inte idag, idag är jag bakfull, illamående och odräglig. Älskar mig själv dessa dagar. Det är då sanningen kommer fram.

Pratade på msn med min kära vän Linnea. Hon bor ju i Barcelona där jag lämnat mycket kärt och speciellt halva min sommargarderob och ALLA mina sommarskor. Mindre smart. I alla fall så har jag kommit fram till att jag är en av de mest patetiska och blödiga människor jag känner. Något har hänt. Förra hösten var jag iskall, och snygg. Nu är jag mer... kär i allt. Ge mig lite uppmärksamhet och jag ger dig mitt hjärta. Kanske inte för en lång stund utan er som en förskolekärlek. Kort och intensiv, sen kan man vara glad om jag minns ditt namn. Jag låter kanske hemsk men jag är nog mer barnslig. 

Jag har ju bott 4 månader i Barcelona. Jag längtar tillbaka. Men samtidigt efter allt runtfarande och flyttande skulle det vara så skönt att bara slå sig ned lite. Det är säkert min bakfylla som öh pratar. Jag är ju intensiv och nä nu kommer jag inte på ordet. I alla fall har jag svårt att ta det lugnt. Måste träffa nya människor ha mycket på gång hela tiden.

Har äntligen blåst liv i min kreativitet. Har börjat rita igen, funnit en ny form av konst, hehe. Tuschpennor är fantastiska. Jag har sytt tre kjolar, FÖRHAND för mammas symaskin gick sönder, så har jag stickat 2 halsdukar enkelt men effektivt sytt hjärtan i plysch med paljetter o pärlor haha, och pärlat cirka 2000 halsband. De säljer jag i våran butik på Timmermansgatan ta en kik förbi vettja.

Jag är så förtjust i någon. Bara just nu och uj vad jag inte är bekväm i detta. Måste tänka iskall igen.

Igår träffade jag min absoluta favoritkostymör stylist eller vad man kan kalla henne SABINA, vi arbetade tillsammans på Lena och Orup's show på chinateatern här i kungliga hufvudstaden. Vi hade inte setts på säkert ett år så det var jättefint. Hon inspirerar mig. Sedan åkte jag hem till Tove i fruängen. Det var kul vi smugglade cider ut från en krog. Busiga som få. Efter det åkte jag till Anchor och träffade Samin. Jag blev dräggigt full och tiden sprang iväg. Jag är ju lite av ett drägg, men jag är ju mig själv. :D

Nä nu får jag väl avrunda skulle kunna skriva i en oändlighet men jag går väl tillbaka till facebook igen. Eller min andra syndarblogg mohaha.

Tjupp tupp och 2 koppar kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0