ser något galet

på tv, en film med Jenifer Lopez. Mau har folk här, uppe på terrassen de har provfilmat. Well, inte längre, nu dricker och röker dom. Jag och Dali är i sovrummet, jag i min (Mauros) säng och Dali i sin.
De stackars små bäbisarna är i badrummet till rummet intill terrassen, där de spelar hög musik sedan massa timmar. Jag vet inte riktigt hur Mauro tänker, eller han gör nog inte det, inte på de små i alla fall.
Det händer inte mycket. Jag jobbade förra helgen. Det gick jättebra, har fått folk att nappa på mig som sminkös så förhoppningsvis trillar det in lite mer att göra framöver. Vilket verkligen är behövligt eftersom Mau slutat/fått sparken från hunddagiset.
Två restauranger, som ägs av två av Maus chefer blev rånade igår natt. Ett gäng armerade män. Emilio, Maus chef blev knivhuggen i ryggen när han försökte stoppa dem att råna alla gästerna. 36 gäster blev av med sina grejer. Läskigt, Macarena som är ett så himla lugnt område i jämförelse med resten av Bogota.
Tappar svenskan. Blandar mer och mer ihop svenska med spanska när jag pratar, Tappar vissa ord och hur man stavar. Känner mig dum för det. Jag älskar svenska. Jag älskar att leka med uttryck och det verkar så himla dumt att glömma det.
Saknar Sverige, saknar mina vänner, saknar min FAMILJ något otroligt!
Jaja, snart är jag hemma igen.
Vi hörs jag vill gå till affären och köpa yuca... men jag vill inte gå själv. Och jag är själv.
Hoppas ni haft en bra lördag svejs
jag och M <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0